"¿Cuál es el sentido de tener una identidad?
Amb la col·laboració de les famílies, els infants van portar a l'escola un objecte o una imatge de quin nom triarien per posar al nostre grup. Van arribar moltes idees: "La classe de les crocks, porque som uns cracks" de na Maya, "La classe dels llàpisos de colors, perquè estem a una escola i tenim per pintar" de na Mar, "La classe de les foques perquè m'agraden les foques i vaig anar a un zoo on hi havia foques" de na Nahia,... Totes molt interessants i totes importants... Vam recollir-les totes en fotos i també per escrit en un paper gran ja que d'aquesta manera els infants es van iniciant en l'ús funcional l'escriptura.
Les aportacions de cada un dels nens i nenes del grup ens va ajudar a conèxer una mica més a l'altre, a descobrir el que ens agrada a cadascún i a descobrir que tenim gustos en comú.
Quan ja vam tenir un bon grapat d'idees, vam començar les votacions, fent servir la seva foto. Vam descartar tots aquells noms que no van tenir vots, i en aquest primer moment les votacions anaven cap els animals actuals que havien dut i els dinosaures, per tant els vam agrupar tots en un gran grup: "Els animals", ja que tots son animals però uns ja no existeixen (els dinosaures) i d'altres sí (la foca, l'elefant, l'esquirol, els flamencs, les tortugues). Així, ens van quedar quatre noms diferents: Els animals, Som amics, La pluja i Els minions, amb una deicisió prioritària cap el nom de Els animals i el de Som amics.
Durant aquella setmana, vam començar a fer diferents jocs de cohesió de grup, que per posar-li un nom proper als infants, els hem anomenat "Jocs de l'amistat". També vam fer un paralelisme: així com els animals son amics entre ells, nosaltres al grup també som amics i amigues.
El joc de les abraçades
Joc d'endevinar qui falta
Aquest dilluns, vam tornar a fer una votació amb la consigna de que si algú volia canviar-se de nom ho podia fer, i molts dels nens i nenes van canviar la seva foto al nom de Som amics arribant a tenir una majoria. Comptabilitzant i escrivint els números corresponents, treballem l'ús funcional de les matemàtiques.
D'aquesta manera és com hem començat a crear la nostra identitat colectiva i com hem arribat a tenir el nostre nom de grup, que, a més a més, crec que és un nom molt polid:
LA CLASSE DELS AMICS I LES AMIGUES
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada