diumenge, 9 d’octubre del 2022

Ens posem en marxa a l'escola

 

Aquestes primeres setmanes d'escola hem viscut moments molt especials.

Han set moments de retrobada entre amics, fent dinàmiques d'autoconeixement idinàmiques per coneixer els altres, així com per fer cohesió de grup. Hem fet algunes que ja coneixiem com el sabater o qui falta, i algunes noves com la del paracaigudes, on els infants havien d'intentar que una pilota que estava damunt d'un paracaigudes gegant no caigués al terra, o posar-lo ben alt perquè tots hi capiguen dins:




 

Ens hem fet les primeres fotos del curs, per a la orla i una foto de grup per identificar la nostra aula, a més de posar entre tots el nostre nom a la pissarreta que hi ha a la porta de l'aula que dona al passadís.



També hem obert les capses que vàrem emplenar a finals del curs passat, per redescobrir els nostres àlbums i tornar a compartir-los amb els nostres companys, i hem llegit els missatges positius que ens han enviat les nostres famílies per iniciar el curs amb energia i il·lusió. A més, l'hem fet una gran carta a n’Almudena també! 

Hem compartit els nostres estius amb els nostres companys i companyes, i amb totes les cartolines hem fet un llibre per tenir a la biblioteca de l'aula i poder tornar a veure'ls quan vulguem.





Hem fet nostra l'aula fent nostres els espais per les nostres coses personals. Per aconseguir-ho hem posat nom als calaixets per guardar les sabates que tenim a la porta del pati i als calaixets del moble que tenim al passadís per guardar les feinetes. Els hem fet mitjançant una activitat en la qual hem hagut d'esforçar-nos molt. Consistia en anar posant petits cargols de mar i/o boletes de color per les línies de les lletres del nostre nom. Tota una feina de motricitat fina!


També hem posat nom als calaixos on guardem la motxilla i les jaquetes, aquesta vegada hem fet una bonita feina d'autoconeixement verbalitzant i fotografiant la part del cos que més ens agrada de nosatres mateixos. Una vegada fetes les fotos i abans de fer els cartells amb el nostre nom, hem jugat a endevinar quina part del cos corresponia a cadascun de nosaltres. La conversa prèvia a fer les fotos, va donar peu a parlar de les nostres parts íntimes, que no es poden fotografiar. A veure si endevineu algunes?





Hem tornat a recordar les normes de convivència i hem acordat unes noves segons hem trobat la necessitat com les que hem de seguir en els moments d'una conversa o la de cuidar el material de l'escola, tant de les aules com del pati amb tots els racons nous que tenim enguany. De tant en tant, i al llarg del curs Els amics i amigues aniran fent una autoavaluació per tal de ser conscients del seu esforç en la convivència amb els altres, mitjançant una base d'orientació per tal de veure els seus progresos. 



També hem recordat les responsabilitats diàries que feiem el curs passat i hem acordat unes per aquest curs: mirar els nens i nenes que han vingut, mirar en el calendari el dia que és, mirar el temps que fa, cuidar del media ambient fent-se responsables del reciclatge i d'apagar i encendre les llums quan sigui necessari, així com de tenir cura de l'aigua al bany i cuidar que estigui net. Com són responsabilitats que no podem fer tots a la vegada, hem fet grups de treball i cooperació. Ja tenim els grups fets, però estem decidint noms i fent els nostres cartells. En una altra entrada us explicaré quins son. 

A més de les responsabilitats i normes de convivència, i tan lligat a aquestes, hem tornat a posar nom a les nostres emocions a través de diferents activitats i creant un espai a l'aula amb un plafó amb les diferents emocions on anem posant la nostra foto segons ens trobem, i amb les normes i la nostra guia per a la resolució de conflictes, amb l'eina de la boca i l'orella que ens ajuda a poder parlar quan en tenim un. A les emocions que teniem recollides del curs passat, hem afegit una nova: la vergonya. Anirem afegint més al llarg del curs. Una de les activitats que hem fet ha estat la de llegir el conte de El fil invisible i a partir d'aquest, hem parlat de les persones o animals amb els quals tenim un vincle especial i als quals ens uneix un fil invisible que surt des del nostre melic. A més, hem fet la dinàmica de la teranyina per fer visible la unió que cada nen i cada nena de classe té amb un de nosaltres. Aquests primers dies ens recordem molt de les nostres famílies i les tenim molt presents. Us deixo el conte El fil invisible per si el voleu veure junts a casa.


Un altre conte que hem llegit és el de El buit. Amb aquest conte hem pogut posar nom a les emocions que ens provoca la pèrdua d'alguna cosa, persona o animal que per a nosaltres és important. Després de llegir el conte i parlar d'altres situacions que ens fan enfadar o posar-nos trists, a partir d'una conversa hem decidit fer una capsa de coses que ens ajuden a estar millor i que tindrem a l'aula al nostre espai de les emocions.

Doncs aixó ha estat el primer rodatge per encaminar el nou curs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

FESTA DE L'ESTIU

  Estimades famílies,  Divendres 16 de juny a les 19:00h celebrem l'arribada de l'estiu a l'escola amb una gran FESTA !!! A la...